کاربرد گیمیفیکیشن در بازاریابی
آیا گیمیفیکیشن در بازاریابی کاربرد دارد؟
در پاسخ به این سوال باید گفت: هم اکنون گیمیفیکیشن تبدیل به یک ابزار بازاریابی قدرتمند شده است؛ بنابراین گیمیفیکیشن در بازاریابی کاربرد دارد. به این خاطر که گیمیفیکیشن می تواند به شرکت ها کمک کند تا مشتریان خود را به طرفداران و طرفداران خود را به مبلغ تبدیل کنند. گیمیفیکیشن با استفاده از اصولی مانند دستاورد، موقعیت و پاداش، افراد را به انجام اقدامات با ارزش برای شرکت ها برمی انگیزاند. می توان گفت گیمیفیکیشن در بازاریابی بسیار مهم است، گیمیفیکیشن از غریزه اصلی انسان برای «بازی» بهره می برد. بازی پردازی ثابت کرده است که راهی برای بازاریابان برای ارائه ارزش واقعی به مصرف کنندگان است. همچنان تجربه دیجیتالی مثبت را به همراه دارد و باعث بهره مندی از مزیت ایجاد آگاهی از برند، وفاداری مشتری و سودآوری است.
یک کمپین گیمیفای چه کاری انجام می دهد؟
ارائه یک تجربه فراگیر، جذاب و سرگرم کننده با نام تجاری خود به مشتریان کمک می کند تا نام آن برند را به خاطر بسپارند. این بزرگترین مزیت یک کمپین گیمیفای یا بازی وارسازی شده است. این استراتژی بازاریابی می تواند توسط هر کسب و کاری، در هر صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. این یکی از موثرترین راه ها برای برندها است تا پیام خود را به روشی خلاقانه به کاربران خود برسانند.
استفاده از عناصر گیمیفای شده در استراتژی بازاریابی
برندها می توانند عناصر گیمیفای شده مختلفی را در استراتژی های بازاریابی خود پیاده سازی کنند، مانند:
گیمیفیکیشن می تواند در تبلیغات قابل پخش به عنوان راهی برای ترکیب واحدهای تبلیغاتی شرکت با یک بازی تعاملی یا ترکیب عناصر بازی در یک زمینه غیربازی استفاده شود. این استراتژی بازاریابی می تواند توسط هر کسب و کاری و در هر صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. این یکی از موثرترین راه ها برای برندها است تا پیام خود را به روشی خلاقانه به کاربران خود برسانند. برندها می توانند عناصر گیمیفای شده مختلفی را در استراتژی های بازاریابی خود پیاده سازی کنند، مانند:
دستاوردها: نشان ها، سطوح یا امتیازها به عنوان پاداش برای دستیابی به دستاوردهای از پیش تعیین شده به کاربر داده می شود.
تابلوهای امتیازات: کاربران با توجه به عملکردشان در بازی رتبه بندی می شوند که باعث ایجاد رقابت و القای نرخ مشارکت بالاتر می شود.
شمارش معکوس: بازیکنان برای تکمیل یک کار خاص در یک بازه زمانی محدود (معمولاً چند ثانیه) به چالش کشیده می شوند.
پیشرفت: از مشتریان خواسته می شود تا در یک فعالیت خاص پیشرفت کنند و عنصری وجود دارد که پیشرفت آنها را نشان می دهد.
برای مطالعه بیشتر می توانید به مطلب قدرت گیمیفیکیشن در استراتژی بازاریابی شما مراجعه کنید
بازاریابی گیمیفیکیشن تقویت کننده بازاریابی دیجیتالی
بدون شک بازاریابی گیمیفیکیشن می تواند به شما کمک کند حضور دیجیتالی خود را بهبود ببخشید. تعامل و درگیری با مشتریان خود را افزایش دهید. داده هایی را جمع آوری کنید که در غیر این صورت به دست آوردن آنها برای کسب و کار شما دشوار خواهد بود. با این حال، چند نکته وجود دارد که باید قبل از شروع پروژه گیمیفیکیشن برای برند خود در نظر داشته باشید.
اول از همه، ساخت بازی های خوب به خلاقیت بالایی نیاز دارد. ساختن بازیهای پایه، مانند آزمونها یا تستهای ساده، آسان است. اما باید گفت که کاربران واقعاً از این نوع تجربه لذت نمیبرند. بعید است که اگر یکی از این نوع بازی ها به آنها ارائه شود، حتی به مرحله بعدی بازی بروند. بنابراین، برند شما به منظور طراحی و توسعه بازیهای آموزشی، واقعاً لذتبخش و درگیر کننده، باید مشاوره حرفهای از یک آژانس خلاق با تجربه دریافت کند. کمیته گیمیفیکیشن ایران متخصص در زمینه گیمیفای کردن بازاریابی برندها، می تواند این دغدغه مهم را رفع نماید.
نویسنده: آذین یزدی
دیدگاهتان را بنویسید