مثال های گیمیفیکیشن
در این مطلب به شرح معروف ترین مثال های گیمیفیکیشن می پردازیم. اگر میخواهید قبل از خواندن مثال ها، تعریف گیمیفیکیشن را مرور کنید مطلب گیمیفیکیشن چیست را از سایت های گیمیفیکیشن بخوانید.
پاداشهای استارباکس من
استارباکس از طریق برنامه وفاداری خود ، پاداش My Starbucks به عنوان راهی برای افزایش تعامل مشتری و اطمینان از تکرار تجارت، از تکنیک های بازی سازی استفاده می کند. مشتریانی که عضو پاداش استارباکس می شوند مشوق هایی مانند غذا و نوشیدنی رایگان دریافت می کنند. مشتریان با هر خرید امتیاز یا “ستاره” دریافت می کنند. سپس مشتریان می توانند از این ستاره ها برای موارد یا جوایز خاص استفاده کنند. جوایز بی نظیر دیگر ، مانند یک نوشیدنی رایگان برای تولد و دوباره پر کردن غذا ، با کسب ستاره های بیشتر در دسترس مشتریان قرار می گیرد. کسانی که به وضعیت طلا می رسند باید بهترین پاداش ها را بگیرند. در این مثال ، استارباکس انگیزه هایی را برای مصرف کنندگان ایجاد می کند و این ایده را تقویت می کند که اگر به شرکت وفادار باشند ، پاداش می گیرند.
نایک
یکی دیگر از مثال های گیمیفیکیشن مربوط به کمپانی نایک است. لوازم جانبی شخصی سازی ردیابی تناسب اندام Nike + و Fuelband این امکان را برای نایک فراهم می کند تا ضمن جمع آوری اطلاعات ارزشمندی درباره آنها، با مشتریان خود ارتباط برقرار کند. داده های شخصی که آنها جمع می کنند برای افزایش فعالیت های بازاریابی محتوای هدفمند نایک مفید است.
Nike + Fuelband به کاربران انگیزه استفاده از دستگاه های ردیابی ورزشی برای رقابت با دیگران هنگام دویدن و تمرین می دهد. برنامه NikeFuel را می توان به شبکه های اجتماعی پیوند داد، که کاربران را قادر می سازد دستاوردها را به اشتراک بگذارند و مقایسه کنند. جایزه و نشان به کسانی اهدا می شود که به نقاط عطفی برسند و به موفقیت های ورزشی دست یابند، که این امر بیشتر باعث ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از محصولات خود و جوایز بیشتر می شود.
شکار لذت مگنوم
شرکت شکلات سازی مگنوم یک کمپین بسیار هیجان انگیز و بدیع برای راه اندازی بستنی خود ، Magnum Temptation ایجاد کرده است . مگنوم لذت شکار ، تجربه آنلاین حماسی با حمایت شرکایی مانند Citrine و YouTube ، این برند یک بازی آنلاین دیجیتالی ایجاد کرد که یادآور Super Mario است. با این حال ، زمینه واقعی بازی در صفحات اینترنت یکپارچه است. ماجراجویی در حالات مختلفی اتفاق می افتد (به عنوان مثال مسافرت با ماشین ، پرواز با هواپیما). کاربران هنگام جمع آوری بن امتیاز، امتیازات را جمع می کنند و رتبه بندی خود را ایجاد می کنند. با بازگشت بازیکنان به سایت اصلی Magnum ، بازی به پایان رسید. بن آنها به یک Magnum Temptation تبدیل می شود. در این بازی بازیکنان در حین اینکه غرق در معنای حماسی می شوند و قهرمان بودن را تجربه می کنند صاحب بن بستنی خود نیز می شوند.
بازی داستان عاشقانه Chipotle
Chipotle یک بازی حافظه را بر اساس فیلم کوتاه خود “A Love Story” راه اندازی کرد که در آن مشتریان ضمن جلوگیری از استفاده از رنگها و طعم های اضافه شده، باید مواد واقعی را با هم مطابقت دهند. به بازیکنان با خرید یک کوپن رایگان برای هر ماده غذایی پاداش می دهید. به راحتی ، مشتریان می توانند بازی را انجام دهند و از طریق دستگاه های تلفن همراه خود پاداش دریافت کنند. این پاداش ، مصرف کنندگان را به انجام بازی ، تعامل با شرکت و خرید بیشتر ترغیب می کند ، در حالی که این بازی خود پیام برند استفاده از مواد سالم و واقعی را برخلاف رنگها و طعم های مصنوعی تقویت می کند. این یک نمونه بازی دیگر است که فرصتی را برای مشتریان فراهم می کند تا ضمن جلب توجه و سر و صدای شرکت ، با نام تجاری تعامل کنند.
M&M’s Eye-Spy Pretzel
وقتی M&M نسخه آب نبات خود را با طعم قارچ عرضه کرد ، آنها از گیمیفیکیشن و شبکه های اجتماعی به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای تبلیغ محصول جدید خود استفاده کردند. این استراتژی ساده و ارزان شامل یک بازی جاسوسی چشم بود که در صفحه فیس بوک این برند منتشر شد. آنها یک گرافیک متشکل از بسیاری از آب نبات های چند رنگی M&M ارسال کردند و پیروان و مصرف کنندگان خود را به چالش کشیدند تا یک “پسر چوبی” کوچک را که در بین آب نبات ها پنهان شده است ، پیدا کنند. بازی به سرعت ویروسی شد. بازی Eye-Spy Pretzel بیش از 25000 لایک ، 6000 اشتراک و 10 هزار نظر دریافت کرد.
نویسنده: ریحانه السادات طبائیان
دیدگاهتان را بنویسید