بازی پردازی راهی برای درگیر کردن مشتریان
بیشتر مشتریان محصول شما را درک نمی کند یا فراموش می کنند که در طول زمان از آن استفاده کند و یا ممکن است محصولات دیگر را برای جایگزینی محصول شما کنند.
آیا می خواهید مشتریان خود را درگیر کنید؟
درگیری مشتری سطحی از منافع و ارتباطات فردی در رابطه با برند، محصول یا شرکت است که بر مبنای نیازهای اصلی، ارزشها و منافع شکل گرفتهاند.
برای ایجاد درگیری در حین فرآیند خرید یا استفاده از محصول یا خدمات مشتری باید احساس بازی کردن داشته باشد!
معنی آن چیست؟
- 1. مشخص کردن اهداف ساده و جوایز
به عنوان انسان، وقتی هدف مشخصی را برای رسیدن به هدف در ذهن داریم به طور طبیعی برای رسیدن به آن هدایت می شویم. دانستن اینکه هدف شما تا چه حد دور و قابل دسترس است، کاربران شما تشویق می شوند تا بازی کنند. مثال نمونه آن اهداف ساده لینکدین است.
LinkedIn نوار پیشرفت را ایجاد کرده است. قدرت نمایش مشخصات افراد را ترغیب می کند تا به 100٪ اتمام بروند. سپس تعداد محدودی از مراحل و یک نوار پیشرفت برای یک هدف مشخص و سود نهایی وجود دارد! آنها مردم را تشویق می كنند تا با یك لایه ساده اقدام كنند: “برای دیده شدن فرصت پیدا كنید” “چه كسی نمی خواهد فرصت ها را پیدا كند؟” و برای رسیدن به هدف از واژگان مختص بازی استفاده کنید: “قدرت پروفایل: مبتدی”
توجه داشته باشید که پاداش های متفاوتی برای مشتریان و کاربران در نظر بگیرید.
- 2. کمی رقابت ایجاد کنید.
- تصادف ها و غافلگیری های سرگرم کننده ایجاد کنید.
- حتما ایجاد شادی و سرگرمی را برای مشتریان در نظر بگیرید.
زندگی به خودی خود سخت است و بازی ها برای آن ایجاد می شود که افراد حس اوقات فراغت داشته باشند.
نمونه ای از محصولات بازی پردازی شده
آیا می دانید چه چیزی حتی بهتر از مشخص کردن اهداف خاص عمل می کند؟ اهداف به همراه ارائه پاداش. شرکت قهوه Starbucks از طریق پاداش ها دادن از طریق اپلیکیشن موبایل برنامه وفاداری خود را فعال کرد و فرآیند وفادار کردن مشتریان را انجام می دهد انها از اهداف مشخص و نوارهای پیشرفت استفاده می کنند.
با استفاده از یک ساختار پاداش مرتب همراه با تجربه خرید، مشتریان ترغیب به خرید بیشتر بلکه خرید انحصاری از Starbucksمی شوند. Starbucks برای حفظ کاربر از پاداش استفاده می کند. اما می تواند برای توسعه اهداف دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد.
تاکتیک های بازی سازی Tribe’s برای رشد
1.امکان دسترسی به لیست مخاطبین: هنگام ثبت نام به کاربران امکان دسترسی به لیست مخاطبانشان را می دهد تا بتوانند کاربران جدید را دعوت کنند و در ازای این دعوت جایزه و تشویق دریافت کنند.
- دسترسی به اعلان ها: Tribe همچنین به کاربرانی که اعلان های خود را فعال کرده بودند امتیازاتی می دهد.
در واقع، اکثر اقداماتی که در واقع می توانند باعث بهبود یا حفظ مشتری یا رشد شوند با امتیازدهی تحریک شد.
حال، می بینیم که چگونه سطح و پاداش می تواند تجربه کلی کاربر را بهبود بخشد.
در بازی، معمولاً بازیکنان ابتدا یک آموزش را پشت سر می گذارند، و سپس روزها یا هفته ها بعد از آن، ماموریت های اساسی به آنها داده می شوند و به آرامی به موارد دشوار تر می رسند. مهم است که بسته به مکانی که در چرخه عمر مشتریان قرار دارد متفاوت رفتار کنید و ویژگی ها و تجربیات متناسب با بخش خاصی از چرخه عمر را ایجاد کنید.
این مهم است که با کاربران با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارند متفاوت رفتار کنید و ویژگی ها و تجربیات را متناسب با بخش خاصی که آنها در چرخه عمر مشتری قرار دارند ایجاد کنید.
Duolingo از گیمیفیشن استفاده کرد تا محصولات خود را با چرخه عمر کاربر سازگار کند.
این اپلیکیشن بعد از اینکه کاربر اپلیکیشن را نصب کرد از کاربر درباره سطحش سوال می کند.
جواب هرچه که باشد ، کاربر با استفاده از سوال ساده تست می شود تا با محصول آشنا شود … و کسب تجربه را شروع می کند!
سپس، کاربر یا می تواند درس دیگری را شروع کند یا به کاوش در اپلیکیشن ادامه دهد. اما آنها نمی توانند به همه مراحل و ویژگی ها دسترسی پیدا کنند. با قفل کردن ویژگی های Duolingo کمبود مصنوعی ایجاد کرد تا کاربران را برای رسیدن به سطوح بالاتر تشویق کند
دیدگاهتان را بنویسید