قدرت گیمیفیکیشن در استراتژی بازاریابی شما
گیمیفیکیشن چیست؟
گیمیفیکیشن زندگی را سرگرم کننده میکند.
کارهای خسته کننده ای که هر روز انجام میدهید را از بین میبرد و بجای آن عنصری از سرگرمی ، رقابت یا خلاقیت را تزریق میکند.
استراتژیهای گیمیفیکیشن رفتارهای معمول را به تجربیات جذاب تبدیل میکنند و با این کار باعث افزایش شناسایی مشتریان با نام تجاری میشود.
بازاریابی توسط گیمیفیکیشن
استراتژی¬های گیمیفیکیشن در بازایابی انواع مختلفی دارند. از مشوق¬های ساده ، تا چارچوب¬های پیچیده¬تر که به¬دنبال به حداکثر رساندن مواجهه مشتری و تعامل او با محصول هستند.
استارباکس
کافی شاپ زنجیره ای بین المللی با اپلیکیشن Foursquare همکاری می¬کرد ، به افرادی که در چندین مکان ثبت نام می¬کردند نشان های سفارشی ارائه می¬داد و به افرادی که شهردار هر فروشگاه خاصی بودند تخفیف می¬داد.
بنابراین ، در نظر گرفتن یک وظیفه کلیدی که مردم به هر حال انجام می¬دهند و القای آن با رقابت و انگیزه، آن را به یک بازی تبدیل می¬کنند.
Duolingo – دولینگو
شرکتی که سازنده اپلیکیشن محبوب آموزش زبان است ، قدرت گیمیفیکیشن را برای چندین هدف استفاده کرده است.
این پلتفرم زبانهای مختلف را بصورت رایگان آموزش می¬دهد و درآمد خود را از مشاغلی دریافت می¬کند که برای ترجمه، محتوا تهیه می¬کنند. کاربران به عنوان بخشی از تجربه آموزشی خود ، محتوا را ترجمه کرده و درباره صحت ترجمه رأی می¬دهند.
Duolingo نحوه یادگیری زبان را با موفقیت تغییر داده است ، که اغلب به عنوان یک “کار سخت” شناخته می شود ، و آن را به شکل یک رقابت با یک سیستم امتیاز انگیزشی و یک جدول رده بندی طراحی کرده که از طریق آن کاربران می توانند پیشرفت خود را با دوستان خود مقایسه کنند.
ترکیب قدرت گیمیفیکیشن برای شما کار می کند
یکی از اصول اساسی بسیاری از استراتژیهای بازی سازی ، ایده “چند وظیفه ای” است.
یک تجربه کاربری باید ایده آل ترین اهداف ممکن را برآورده کند.
هنگام استفاده از استراتژی های بازاریابی گیمیفیکیشن خود در زمینه تبلیغات:
• نه تنها در نظر داشته باشید که بیشترین سرگرمی را برای کاربر به همراه دارد بلکه بیشترین میزان مواجهه و تعامل وی با نام تجاری شما را داشته باشد.
• روشهایی را که می توان از گیمیفیکیشن برای تحقیقات بازار و تبلیغات استفاده کرد را در نظر بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید