گیمیفیکیشن چیست؟
گیمیفیکیشن استفاده از ساختار بازی در مکانیزم های غیربازی برای سرگرم کردن افراد و ایجاد احساس صمیمیت در آنها می باشد.
تکنیک های بازاریابی سنتی:
این تکنیک ها شکست خوردند زیرا امروزه مردم بدنبال پاداش و سرگرمی بیشتر از تجارب هستند.
بی هدف | درگیر نشدن | بی ربطی |
60% بازاریابی امروزی بدون هدف و بدون ربط هستند. |
50% مصرف کنندگان با برندها درگیر نمیشوند و دلیل آن بی ربط بودنشان است. | 41% مصرف کنندگان بخاطر پیام رسانی بی ربط به رابطه شان با برند پایان می دهند. |
آثار گیمیفیکیشن منبع: Martiz Motivation Solutions
- مک دونالد از طریق کمپینی انحصاری ، فروش خود را در ایالات متحده 5.6٪ افزایش داد.
- کاربران برنامه “پاداش من” برای استارباکس در سال 2012، جمعا حدود 4.5 میلیون نفر بودند. این کارتها به تنهایی باعث فروش 3 میلیارد دلار در سال شدند.
- با بازی pleasure hunt drive ، مگنوم ظرف 5 روز بیش از 700000 بازدید کننده منحصر به فرد را به وب سایت خود دعوت کرد.
- مشارکت کننده ای که برنامه های وفاداری بازی پردازی را تجربه می کند ، 86٪ بیشتر از مشارکت کننده های برنامه های وفاداری غیر بازی پردازی، ایمیل را باز می کند.
- نتایج گیمیفیکیشن فعالیت وبسایت را 41% افزایش می دهد.
کمپین موبایل بادام سفید مگنوم |
کمپین انحصاری مک دونالد |
بازاریابی بازی پردازی منبع: forrester,2013
این بازاریابی چرا کار می کند؟
- بازی کردن جزو طبیعت انسان است
- بازی ها روی رفتار تاثیر گذارند
- تفریح و سرگرمی
- سرگرمی از اشتراک گذاری سرچشمه میگیرد
- مصرف کننده مایل است با مارک های بیشتری درگیر شود در ازای:
- معاملات انحصاری مورد علاقه شما à41%
- vip perks à 28 %
(برنامه صرفه جویی در کوپن VIP Perks بهترین موارد را از بیش از 365،000 مکان پس انداز محلی و ملی به ارمغان می آورد. شما در رستوران ها ، فروشگاه ها ، جاذبه های تفریحی ، گلف ، مقصد مسافرتی و موارد دیگر از 50٪ پس انداز خود لذت خواهید برد)
- معاملات انحصاری شرکت à 21%
- امتیاز برنامه های وفاداری à 16%
- دریافت پاداش نقدیà 16%
گیمیفیکیشن بخش مهمی از آمیخته بازاریابی منبع: Delloite
- تجربه کاربری بهتر با محتوای برندها و ایجاد وفاداری به برند بوجود می آید.
- درگیری بیشتر با محتوای برندها که باعث ایجاد روابط دوستانه می شود.
- باعث تحریک و ایجاد انگیزه در رفتار می شود چنانکه برای یک برند مفید است.
- ارتباط عاطفی با مخاطب که منجر به ارتباط طولانی تر میشود بنابراین برخلاف آگاهی از برند معمولی است.
- در مشتریان احساس مالکیت نسبت به برند ایجاد می شود.
بازی heinekens bottle slider |
کمپین chock coca cola |
چرا این موضوع در هند خیلی مهم است؟ منبع: Delloite
- بالای 50 درصد از کاربران گوشی های هوشمند هر روز صبح بعد از بیدار شدن هر 5 دقیقه ای یکبار دستگاهشان را چک می کنند.
- اپ های پیامرسانی فوری و شبکه های اجتماعی اولین برنامه هایی هستند که توسط مصرف کنندگان تلفن های هوشمند هر روز صبح چک می شوند.
- بیش از یک سوم از پاسخ دهندگانی که در 4g عضویت ندارند ، احتمالاً در 12 ماه آینده به 4g می پیوندند.
مزیت های کلیدی
رسانه های اجتماعی دوستانه: مردم دوستانشان را برای بازی از طریق سوشال مدیا دعوت خواهند کرد در اینصورت فعالیت های تبلیغاتی بدون هیچ تلاش اضافی افزایش پیدا میکنند.
درگیری بالای کاربران: ما می توانیم تعداد دفعات نمایش ، تکرار تعامل و مدت زمان تعامل را از طریق نقاط کنترل ویژه بازی افزایش دهیم.
نرخ تبدیل بالا: برنده شدن در بازی باعث شادی افراد می شود. مشتریان شاد خریدهای بیشتری انجام می دهند.
تفریح و سرگرمی: احتیاجی به توضیح این مورد نیست.
عناصر کلیدی
- پاداش و پول نقد
- سیستم های سطح بندی
- تابلوهای تبلیغاتی
- به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی
- مولتی پلتفروم یا چندسکویی
دیدگاهتان را بنویسید