10 نمونه گیمیفیکیشن در بازاریابی برای کمپین تبلیغاتی
محققان می گویند میانگین فاصله توجه به آگهیهای تبلیغاتی حدود 8 ثانیه است. این باید به معنای نکتهای مهم برای تجارت شما باشد، به خصوص هنگامی که در مورد استراتژی بازاریابی خود صحبت می کنید. یکی از راههای جلب توجه مخاطبان شما استفاده از اهرم بازی پردازی است. بازاریابی بازی پردازی شده شامل ترکیب عناصر بازی در یک زمینه غیر بازی برای بهبود سطح تعامل و ترغیب کاربران به انجام اقدامات خاص است. در حالی که مفهوم بازاریابی بازیوار شده در تجارت چیز جدیدی نیست (نسبتاً از دهه 2000 در مورد آن صحبت شده)، استراتژی های بسیاری وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بازاریابی خود را به سطح بعدی پیشرفته برسانید.
در زیر پنج مثال بازاریابی دیجیتال بازیوار شده مورد بحث و آزمایش قرار گرفته است که می توانید از امروز با استفاده از آنها شروع به اعمال نفوذ کنید!
- بازی های واقعی را بگنجانید!
وقتی نوبت به بازاریابی بازی پردازی شده در تجارت شما می رسد، همیشه لازم نیست باهوش باشید. مسیر مستقیم را طی کنید و سعی کنید بازیهای واقعی را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید تا ببینید که چگونه مخاطبانتان پیام شما را دریافت می کنند.
- اجرای یک برنامه پاداش وفاداری که یک بازی نیز هست…
چرا با اجرای یک برنامه پاداشِ وفاداری، به مشتریان خود را به دلیل وفاداری به کسب و کار خود پاداش نمیدهید؟ می توان گفت برنامههای پاداش وفاداری با طراحی گیمیفیکیشن، بازیوار می شوند.
هر چه مشتری شما بیشتر از کالاها و خدمات شما خرید کند، امتیاز و پاداش بیشتری کسب می کند. هنگامی که یک مشتری در نهایت امتیاز کافی را جمع می کند، می تواند برای تخفیفهای قابل توجه در خریدهای بعدی و کمپین های شما، آنها را به شما باز گرداند(تبدیل امتیاز کند).
مثال: Starbucks
در برنامه “پاداش من Starbucks چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد. با افزایش خریدهای مشتری ، افرد از امتیازاتی برخوردار می شوند که می توانند درمورد خریدهای بعدی مورد استفاده قرار دهند. این مثال بازی سازی نشان می دهد که چگونه فرآیند خرید بازی پردازی شده، مشتریان را ترغیب می کند تا دوباره به سود خود ادامه دهند و امتیاز بیشتری را کسب کنند که بتوانند درمورد پاداش های آینده مورد استفاده قرار دهند.
مثال: شرکت آرایش بهداشتی oVertone
- oVertone شرکت آرایش بهداشتی است که با صفحه پاداش های Color Club خود نمونهای عالی از برنامه پاداشهای بازی پردازی شده را در قالب گیمیفیکیشن ارائه می دهد. برنامه وفاداری با استفاده از نمادهای ساده و محتوای پراکنده، به لایههایی با قابلیت هضم آسان تقسیم می شود. برند مراقبت از مو به وضوح اعضای برنامه را نشان می دهد که برای صعود به ردیف بعدی چقدر باید هزینه کنند، و مزایایی را که در هر سطح موجود است به مشتری نشان می دهند و مرتباً در پیام های نوتیفیکیشن به مشتری یادآوری می کند و کاربران را برانگیخته می کنند تا با کسب قدرت و پاداش بیشتر به ردیف بعدی برسند. در هر سطح پاداش اضافی همیشه برای انگیزش بیشتر مشتریان موجود است.
- تعامل با مشتری را تشویق کنید
. تعامل با مشتری را تشویق کنید
یکی از اهداف اصلی گیمیفیکیشن در بازاریابی افزایش تعامل با مشتری است. به عنوان مثال، می توانید به شرکت کنندههایی که در سیستم عامل شما مشغول فعالیت هستند، جوایزی اهدا کنید و احتمال تعامل آینده را تشویق کنید.
مثال: سامسونگ نشن
سامسونگ در هنگام ایجاد تعامل با مشتری با یک استراتژی بازی سازی عالی، ایده صحیحی را ارائه می دهد. سامسونگ برای ارتباط برقرار کردن مشتریان با یکدیگر، عملکردی در سایت خود دارد که به کاربران امکان میدهد درمورد موضوعات فعلی و تماشای کلیپهای ویدیویی بحث کنند. فعالترین شرکتکنندگان با دریافتنشان تقدیر می شوند. شما می توانید با یک کارگزار موفقیت آمیز در ایمیل، تعداد نقاط تماس مشتری را به راحتی افزایش دهید، اما حتماً لیست های ایمیل خود را تمیز کنید تا از لیست سیاه توسط فایروالها جلوگیری نکنید.
مثال: نرم افزار یادگیری زبان خارجی Duolingo
نرم افزار یادگیری زبان خارجی Duolingo یک استراتژی بازی سازی چهار نقطهای را در برنامه تلفن همراه خود ایجاد کرده است تا به یادگیری یک زبان خارجی سرگرم کننده و تعاملی کمک کند. تلاش برای یادگیری یک زبان جدید یک هدف بزرگ و وقت گیر است، بنابراین Duolingo از کاربران می خواهد اهداف روزانه کوچک و خاصی را برای کمک به تجریه کار تعیین کنند.کارهای کوچکتر روزانه کاربران را به عقب باز می گرداند و از کاربران مداوم پاداش می گیرند. از محرکهای خارجی برای بازگرداندن کاربران متوقف شده استفاده می شود و می توان نوار پیشرفت را برای اندازه گیری یادگیری خود در مقابل سایر یادگیرندگان یا انتظارات خود به اشتراک گذاشت.
4- با اجرای یک مسابقه، بازی را در تجارت خود ادغام کنید
آیا به دنبال یک استراتژی گیمیفیکیشن در بازاریابی هستید که به گسترش آگاهی از برند کمک می کند؟ مسابقه را اجرا کنید! شرکت در مسابقات هیجانانگیز و سرگرم کننده است. موفقترین مسابقات باعث می شود تا برند شما نشان داده شود و باعث تعامل گسترده مشتری شود.
منبع: MKTG STR
همه باید درباره کمپین چند میلیارد دلاری مک دونالد بدانند. این مسابقه سالانه باعث آگاهی گسترده از برندها برای مک دونالد برای سالهای متمادی شده است. تنها در سال 2017، عناوین 65 میلیون دلاری به دست آورد. زیبایی این همه این است که همه می توانند در مسابقه شرکت کنند … تا زمانی که از محله دوستانه خود مک دونالد برای جمع آوری قطعات بازی خریداری کنند. نیازی به گفتن نیست، مک دونالد از این مسابقه سود می برد.
منبع: Litmus
Litmus از یک دنباله 5 ایمیل برای کمک به پیشبرد همایش خود در رسانههای اجتماعی استفاده کرد. با ارائه بلیط رایگان کنفرانس، Litmus برای کاربران یک سری ایمیل ارسال کرد که هرکدام دارای متن پنهان یا تصویر پنهان بودند. کسانی که موارد پنهان را پیدا کرده و جواب را در توییتر با هشتگ ویژه ارسال کرده اند، در قرعه کشی بلیط وارد شدند. Litmus با کمک بازاریابی گیمیفیشن، پیشرفت اجتماعی اجتماعی رایگان را برای کنفرانس خود دریافت کرد.
5- به روحیه رقابت مخاطبان خود ضربه بزنید (آنها را تحریک کنید)
در اعماق روح، همه ما ذاتا کمی رقابتی هستیم. هنگام اجرای یک کمپین بازاریابی بازی پردازی شده، سعی کنید به روح رقابتی مخاطبان خود نزدیک شوید، دقیقاً مانند شرکت Nike.
مثال: نایک
- برنامه Nike + Run Club یک نمونه بازی گرافیکی عالی است که مردم را از طریق قدرت اشتراکات اجتماعی جذب می کند. این برنامه به کاربران امکان می دهد تا برنامه آموزشی خود را بر اساس سطح فعلی خود شخصی سازی کنند. همچنین این امکان را به شما می دهد تا برای به دست آوردن غنائم و نشان ها در چالش ها رقابت کنید. این برنامه به خوبی در جذب روحیه رقابتیِ کاربر، عمل می کند و برند نایک را برای آنها را دوباره و دوباره تداعی می کند.
مثال: شرکت SAP
• SAP با برنامهای به نام Roadwarrior با ماهیت رقابتی افراد، فروش می رود. این برنامه بازی تعامل با مشتریان را شبیه سازی می کند و با پاسخ دادن به سؤالات، تکرار فروشها می توانند نشان ها را بدست آورند و امتیاز کسب کنند، یا با درخواست حیات مجدد در بازی امتیاز از دست می دهند. سپس نمایندگان همکار را به چالش می کشند تا با دستاوردهایشان مطابقت داشته باشند. این یک استراتژی بازی سازی است که به آموزش کارمندان نیز کمک می کند.
اجرای استراتژی گیمیفیکیشن مناسب بازاریابی برای کمپین شما
اعمال استراتژی مناسب بازاریابی بازی وار شده می تواند درگیری ذهنی گسترده ای برای کسب و کار شما ایجاد کند. وقت بگذارید تا آزمایش کنید و استراتژی مناسب و کاملی با نام تجاری خود پیدا کنید. در حالی که لیست نمونههای گیمیفیکیشن فوق به هیچ وجه شامل همه موارد نمی شود، اما باید از نوع استراتژیهایی که می توانید از امروز استفاده کنید ایده بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید