10 مثال از بازی پردازی
امروزه سازمان هایی که گیمیفیکیشن را اجرا کرده اند به مزایای آن پی برده اند و آن را با آغوش باز پذیرفته اند و سود زیادی از آن می برند. بازی سازی اصطلاحی بود که در ابتدا برای بسیاری از کسب و کار ها شکاک بود و به مرور زمان به آن اعتماد کردند و سازمان ها پی بردند در عین حالی که برنامه های گیمیفیکیشن جذاب و سرگرم کننده هستند می توانند به یادگیری نیز کمک کنند. در اینجا به چند نمونه از پیاده سازی و استفاده از بازی پردازی اشاره میکنیم که می تواند آموزنده باشد:
۱- ابزار های Envirotech
این شرکت به عنوان یکی از رهبران نظارت بر حفظ محیط زیست از گیم پلی برای آموزش کاربران خود استفاده کرد. این موضوع در قالب یک داستان شگفت انگیز باعث صرفه جویی های میزان استفاده از انرژی شد به شکلی که در یک بازی 2 دقیقه ای سالانه بیش از 800+ نفر/ساعت خدمات صرفه جویی حاصل شد.
۲-HCL
این شرکت پیشرو ارائه دهنده خدمات فناوری به دنبال کاهش زمان تحویل خود به مشتریان بود و برای این کار دنبال استخدام های جدید بود. این شرکت قصد داشت سریعا به بالاترین سطح آمادگی در ارائه خدمات برسد و زمان اقدام را کاهش دهد. آنها با استفاده از ساز و کار گیمیفیکیشن در آموزش نیرو های تازه وارد زمان سوار شدن بر وسیله های نقلیه و ارایه خدمت به مشتریان را کاهش دادند.
۳-Domino’s
شرکت دومینو نیاز داشت تا سرعت انجام کار ها را در ارایه خدمت کاهش دهد. این موضوع در آموزش نیروهای تازه وارد در نظر گرفته شد. مدیر مجموعه یک دوره آموزشی بازی پردازی شده را طراحی کرد تا کارکنان تازه استخدام به دقت و سرعت یاد بگیرند که چگونه می توان پیتزاهای خوش مزه و با کیفیت را در شرکت دومینو تهیه کرد. آنها با تبدیل فرآیند تهیه پیتزا به یک فرآیند آنلاین مبتنی بر وب با بسیاری از عناصر بازی ( مانند مدال و نشان ها، دستاورد ها و سطوح بازی) فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و ماندگار ساختند. آنها همچنین برای تقویت فرآیند آنلاین آموزش منابع قابل چاپ در محل مار تهیه کردند و در اختیار کارکنان قرار دادند.
۴-ارتش ایالات متحده – ارتش آمریکا زمینه را فراهم می کند
ارتش ایالات متحده جدیدا بخشی از فرآیند استخدام سربازان تازه وارد خود را بر مبنای بازی ویدئویی انجام میدهد. این بازی تجربه واقعی استخدام در ارتش آمریکا را باز سازی می کند. این بازی با یک هدف تجاری مشخص و واضح توسعه داده شده که می تواند افزایش تعداد بیشتر درخواست کنندگان برای الحاق به ارتش آمریکا را بالا ببرد. این بازی شرایط زمان و سناریو های جنگ را شبیه سازی کرده است و به متقاضی احساس واقعی و آنچه از او انتظار میرود القا میکند.
۵-PwC- Multipoly Next
آینده چند بعدی است.PwC’s Multipoly Next مثال عالی بعدی در مورد باز طراحی فرآیند استخدام شرکت
این نوع از استخدام به شکل مجازی، 12 روزه و شبیه سازی فرآیند انجام کار است. در طول این مسیر 12 روزه به هر بازیکن ماموریت های خاصی داده می شود. این ماموریت ها شامل پیوستن به انجمن آنلاین ، مذاکره با انواع مشتری و کلاس های آموزش محصول و غیره است. پس از اتمام ماموریت در صورت موقیت امتیاز برای کارمند در نظر گرفته می شود و این به معنی یک گام نزدیک شدن به استخدام نهایی است.
۶-Cisco – Knowledge Guru
در ژانویه 2013 ،شرکت سیسکو بر اساس بازخورد شرکت کنندگان در کمپین ها ، برنامه دانش گورو را به برنامه های پشتیبانی خود اضافه کرد. دلیل این کار آن بود که مشتریان اعلام کردند که آنها برای تسلط بیشتر بر مطالب و حفظ آنها نیاز به پشتیبانی بیشتری دارند. این شرکت برای طراحی ماژول های برنامه پشتیبان فروش از بستر بازی ها استفاده کرد. کاربر این برنامه همکاران و کارکنان پشتیبانی بخش فروش بودند و باید قبل از اینکه با مشتری مذاکره میکردند وارد این بازی می شدند. این نرم افزار بازی محور به کارکنان کمک می کرد تا با معماری پیچیده و دانش عمیق شرکت سیسکو به راحتی آشنا شوند.
۷-SAP- Roadwarrior
شرکت مطرح سپ از ساز و کار بازی برای آموزش کارکنان خود استفاده کرد. توسعه این نرم افزار با کمک شرکت سالزفورس انجام شد. اساسا این نرم افزار برای آموزش نمایندگان فروش و جلسات مذاکره فروش تهیه شد. این نرم افزار بازی محور با شبیه سازی جلسات مذاکره فروش چگونگی پاسخگویی به مشتری بر اساس نیازش را آموزش می داد. کارکنان فروش بر اساس جلسات شبیه سازی شده فروش و نتایج این جلسات نشان ها را دریافت می کردند و امتیاز کسب می کردند. همچنین در سطوح بازی امکان تقاب و رقابت با سایر مشارکت کنندگان وجود داشت و اعضا می توانستند در خصوص میزان اطلاعات همدیگر را به چالش بکشند.
۸-KPMG- Revelian Theme Park Hero
فرآیند استخدام خود را در استرالیا به کمک نرم افزار KPMG شرکت مطرح انجام داد. این نرم افزار با استفاده از یک ساز و کار بازی Revelian Theme Park Hero مهارت های فردی مهارت های حل مسئله ، مهارت های تصمیم گیری ، اولویت بندی، مهارت انتخاب استراتژی ، چابکی ذهنی ، توجه به جزئیات ، و هوش عددی افراد را به چالش می کشید. زمان انجام بازی 10 دقیقه بود و این شرکت موفق شد از بین 10000 متقاضی 400 نفر را با موفقیت استخدام کند.
۹-MindTickle
MindTickle یک بستر یادگیری گرافیکی طراحی کرد که محتوای جهت گیری جدید استخدام فعلی را به یک ماژول یادگیری تعاملی تبدیل کرد. این تیم مطالب جدید جهت گیری استخدام را از بسیاری جهات تعاملی مانند فیلم های تاریخ شرکت ، ارائه های نمای کلی مشاغل ، اسناد سیاست گذاری و کتابچه راهنمای کارمندان در بستر یادگیری خود ارائه داد.محتوای حرکت و نحوه جابجایی در موضوع بازی روی صفحه ارائه شده است که در آن افراد برای خانه های اجاره ای جدید می بایست به دور نقشه حرکت می کردند و اطلاعات شرکت را مصرف می کردند و در هر گودال متوقف شده روی نقشه از آزمون ها استفاده می کردند.
۱۰-Deloitte – Badgeville
Deloitte زمانی که مجبور شد روشی نوآورانه برای نگه داشتن مدیران سطح برتر خود در سیستم مدیریت یادگیری خود کند ایجاد کند ، به بازی سازی روی آورد. آنها تصمیم گرفتند كه از شركت Platform Behaviour به نام Badgeville استفاده كنند تا برخي از مكانيك هاي بازي را در سرتاسر وب سايت DLA معرفي كنند تا رفتار كاربر مورد نظر خود را افزايش داده و درگيري را افزايش دهند. Deloitte سه مکانیک بازی را برای کمک به اندازه گیری ، سطح و تعامل پاداش برای مدیران اتخاذ کرد.
اولین مکانیک بازی” رتبه و پاداش” بود. از آنجا که مدیران با محتوای DLA در تعامل بوده و رفتارهای ارزشمندی را از پیش تنظیم کرده اند ، آنها امتیاز و دستاوردهایی برای به نمایش گذاشتن پروفایل خود کسب کردند.
مکانیک بازی دوم استفاده از “ماموریت ها ” بود DLA مأموریت ها را به عنوان مجموعه ای از دستاوردها و چالش ها برای نگه داشتن مدیران در مسیر گذراندن دوره ها و اهداف یادگیری ماهانه خود طراحی کرده است.
عنصر سوم “تابلوهای تبلیغاتی” بود. با توجه به میزان مشارکت آنها در دوازده حوزه توسعه مدیران
دیدگاهتان را بنویسید