مزایای Gamification برای بازاریابی
گیمیفیکیشن استفاده از عناصر (امتیازات، نشان ها، جوایز و تابلوهای امتیازات و غیره) و مکانیک های معمولی بازی ها، در مباحث خارج از بازی ها است و هدف از آن تحریک مشارکت، تعامل و وفاداری، با فعال کردن اهرم های انگیزشی مانند شناخت، شبیه سازی، امنیت، جامعه پذیری، تحریک فکری است. با تشویق به رقابت و دستیابی به نتایج، استفاده از گیمیفیکیشن می تواند ابزاری برنده برای افزایش کارمندان و به ویژه بهره وری نیروی فروش باشد.
براساس بررسی اخیر، گیمیفیکیشن در مدیریت عملکرد فروش در 2 سال اخیر از 2٪ به 13٪ افزایش یافته است. این موارد به عنوان نمونه های موفق ارزیابی می شوند. آنها قابل تکرار هستند و به تقویت گیمیفیکیشن به عنوان یک راه حل برای حمایت از تجارت کمک می کنند. گیمیفیکیشن همچنین در زمینه مدیریت نوآوری (داخلی و خارجی)، در جذب مشتری (که به شدت توسط راه حل های تلفن همراه هدایت می شود)، در مدیریت تغییر و سلامتی رشد مهمی داشته است. گیمیفیکیشن با تقویت روابط و پرورش مهارت ها و نوآوری ها می تواند ارزش محصولات شما را افزایش دهد. مخاطبین گیمیفیکیشن می توانند مشتریان، کارمندان یا انجمن های مورد نظر باشند.
مزایای واقعی Gamification برای بازاریابی چیست؟
گیمیفیکیشن قادر است از آموزش مشتری، ارائه محصول یا خدمات جدید پشتیبانی کند. همچنین به وفاداری مشتری کمک می کند.
با گیمیفیکیشن هر شرکت قادر خواهد بود:
- افزایش مشارکت کاربران (پرسش و پاسخ، بررسی، اشتراک اجتماعی، و غیره) در برنامه و وبسایت ها، باعث تکرار رفتارهای سرگرم کننده میشود.
- وفاداری مشتری را به دست خواهد آورد و میزان حفظ و آگاهی از برند را افزایش می دهد.
- میزان ریزش کاربری برنامه را کاهش می دهد.
- تعداد کاربران فعال را افزایش می دهد.
Gamification ابزاری استراتژیک است برای ایجاد تاثیر پس از فروش، سرگرمی مشتری قبل و بعد از خرید و مراقبت از مشتری.
و علاوه بر این:
- افزایش تعداد اقدامات تشویقی در یک اپلیکیشن یا وب سایت .
- میزان ترک فرایند خرید را کاهش و شکل گیری فرایند خرید را افزایش میدهد.
- باعث ایجاد احساس تعلق به شرکت و پایگاه مشتریان میشود.
- داده های مهم برای شرکت را جمع آوری و ثبت میکند: در داخل بازی ها، تمام انتخاب ها و رفتارهای کاربران ثبت می شود.
عناصر و المانهای یک پروژه بازی پردازی:
امتیازات: جوایز فوری که از تعهد به رفتار دلخواه بدست می آیند
پیشرفتها: نمایش گرافیکی پیشرفت کاربر هنگام تکمیل وظایف
نشان ها: نشانه هایی که انجام فعالیت های خاص را مشخص می کند
تابلو امتیازات: از آنها برای نشان دادن شرکت کنندگان و موقعیت آنها در مسابقه استفاده می شود.
نمونه های موردی گیمیفیکیشن:
- TELEFLORA: تله فلورا یک خانه تسویه حساب برای انتقال و پردازش سفارشات گل به مشتریان در سراسر ایالات متحده و بین المللی است.
هدف: هدف تله فلورا تحت تأثیر قرار دادن رفتار کاربر با فشار دادن او به سمت عملی بیش از اقدام دیگر است. اما چگونه؟ با تشکر از بررسی ها، نظرات، محتوای منتشر شده توسط کاربران، که می تواند به کاربران دیگر در انتخاب خود کمک کند. گیمیفیکیشن در اینجا با پاداش دادن به کاربران، که به سوالات دیگران پاسخ می دهند یا نظرات خود را منتشر می کنند، با امتیازات اضافی بازی می کنند.
نتیجه: نتایج تجاری با رشد 105 درصدی مراجعه به فیس بوک و افزایش 10 برابری در تعداد تصاویر و فیلم های بارگذاری شده قابل توجه بود. علاوه بر این ، نرخ تبدیل 92 بهبود یافت.
- Play orginal : یک پلت فرم گیمیفیکیشن از Original Marines است، یک زنجیره لباس برای مردان، زنان و کودکان است که مجموعه های هوشمند و ارزان ارائه می دهد.
هدف: مارینز اورجینال سعی در ایجاد روابط پایدار با مشتریان خود با هدف وفاداری آنها دارد. اما چگونه؟ از طریق یک پلت فرم گیمیفیکیشن که در مأموریت ها ساختار یافته است ، که به شما امکان می دهد امتیازاتی را برای تکمیل آنلاین / آفلاین و به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی جمع کنید.
نتیجه: تنها پس از یک ماه ابتکار عمل خوبی انجام داد. بازدید از دو فیلم ارائه شده بیش از 45000 بود و سیستم عامل بیش از 6000 ورودی را ثبت کرده است. علاوه بر این ، سطح دید و تعامل در شبکه های اجتماعی و ترافیک وب در وب سایت شرکت نیز بیشتر شده است.
- جنگ STILETTO : فروشگاه های لوکس Harrods یک برنامه بازی ایجاد کرده اند که از طریق آن بهترین “بازیکنان” فرصت شرکت در قرعه کشی جوایز را می توانند در فروشگاه کسب کنند.
هدف: این برنامه در پاییز 2014 با هدف تبلیغ به روشی تعاملی/جذاب و افزایش آگاهی از بخش جدید “بهشت کفش” مساحت 40،000 متر مربع که به کفش اختصاص داده شد. مخاطبان هدف ، زنانی بین 20 تا 40 سال بودند که از نظر فناوری ، صاحبان تبلت و تلفن های هوشمند بودند.
نتیجه : 13000 بارگیری، 18 میلیون دسترسی کلی در شبکه های اجتماعی. این کمپین به اهدافش رسیده و از آنها فراتر رفته است. وبلاگ های بازی و مد به خوبی در مورد این پروژه برای جنبه ابتکاری آن صحبت کرده اند. این برند همچنین به سطح بالایی از آگاهی رسیده است.
جوایز STARBUCKS من : استارباکس، زنجیره کافی شاپ معروف ایالات متحده ، “My Starbucks Rewards” را ایجاد کرده است ، استراتژی با هدف تضمین رویکرد مشتری مداری و ایجاد تجربه ای همه جانبه با مشتریان خود.
برای کار کردن، برنامه ها باید به چیزی که برای کاربر معنی دارد متصل شوند یا بخشی از یک تاریخچه باشند که آنها را معنی دار می کند.
مشتری محور: فلسفه استارباکس بر اساس خدمات به نفع مشتریان است
سفارش خود را بسازید – در فروشگاه پرداخت کنید: منطق Take-Anglo-Saxon با راه حلی پشتیبانی می شود که به مشتری اجازه می دهد قبل از ورود به فروشگاه سفارش دهد.
در اتسارباکس شعار این است: از پاداش ها استفاده کنید ، هر فعالیتی پاداشی دارد.
امتیازات: در استارباکس هر خرید مجازی به ستاره ای تبدیل میشود
فرایند امتیازدهی و کسب جایزه: با گرفتن امتیاز و افزایش ستاره ها، به همان نسبت لیوان نوشیدنی پر میشود و فرایند کسب جایزه را ملموس تر میکند.
نمایش مرحله: هرچه بیشتر استفاده کنید بیشتر مزایا کسب میکنید.
نشان ها: هر خبر و مزیتی کامل شناسایی میشود حتی روز تولد شما.
(play off) : اقدامات را ردیابی و پاداش دهید در هر کجا که اتفاق بیفتد
Play off چیست؟ Playoff یک پلت فرم قدرتمند و نوآورانه گیمیفیکیشن است که به شما کمک می کند در تمام پروژه هایی که نیاز دارید کاربران خود را درگیر آنها کنید و به آنها انگیزه دهید، به راحتی رقابت، جوایز، میله های پیشرفت، مشوق ها و تابلوهای امتیازات را معرفی کنید. هدف Playoff این است که با از بین بردن موانع فنی که اغلب مانع تصویب گیمیفیکیشن می شود ، به مردم امکان استفاده از گیمیفیکیشن را به عنوان ابزاری استراتژیک و موثر بدهد. مخاطبان playoff چه کسانی هستند؟ مخاطبان هدف طبیعی playoff جامعه جهانی هستند. شرکتهای متوسط و بزرگ از Playoff به عنوان یک ابزار استراتژیک برای همه پروژه های خود ، چه برای کارمندان و چه برای مشتریان ، از یک استراتژی مشارکت استفاده می کنند.
چه کسی از سیستم عامل استفاده می کند؟
سناریوهای مورد استفاده در درجه اول برای مباحث منابع انسانی است که باعث افزایش مشارکت کارمندان در شرکت های مختلف از یک شرکت کوچک تا یک شرکت بزرگ میشود همچنین در جهت تعامل مشتری با برنامه های وفاداری در وب سایت ها یا اپلیکیشن ها کاربرد دارد. Playoff یک راه حل ایده آل برای شرکت های کوچک نیز ارائه می دهد که باید یک استراتژی گیمیفیکیشن را در سیستم های خود (برنامه ، وب سایت ، نرم افزار) وارد کنند ، اما وقت ندارند تیم توسعه دهندگان خود از ابتدا یک بستر گیمیفیکیشن بسازند.
چگونه کار میکند:
Playoff به شما امکان می دهد بدون استفاده از یک خط کد ، استراتژی تعامل خود را به خوبی تنظیم کنید. Playoff به لطف REST API خود می تواند به راحتی با تقریباً هر نرم افزار ، پلتفرم یا برنامه تلفن همراه موجود ادغام شود. اگر شما یک نرم افزار یا فرآیند موجود دارید که می خواهید یک لایه گیمیفیکیشن به آن اضافه کنید و وقت ندارید که تیم توسعه دهندگان خود را در آن جستجو کنند ، Playoff یک راه حل ایده آل ارائه می دهد. Playoff به شما امکان می دهد تجربه گیمیفیکیشن متناسب با روند تجارت خود را بسازید. این به شما انعطاف و قدرت فوق العاده ای در طراحی ، ساخت نمونه اولیه و بازنگری بازی می دهد.
دیدگاهتان را بنویسید