بایدها و نبایدها در بازی پردازی
1- با پیروزی شروع کنید.
اولین تجربه کاربر برای هر نوع برنامه انگیزشی حیاتی است. از این نقطه تعاملی برای ایجاد درگیری فوری استفاده کنید. به این وسیله اعضا مجبور نیستند برای حضور دوباره در آینده به دنبال دلیلی بگردند.
2- بر مکانیک ها تأکید نکنید.
تأکید بیش از حد بر مکانیک کاربران را از تجربه اصلی بیگانه دور می کند. در عوض بر روی پویایی های بازی، تمرکز کنید. مکانیک همیشه باید نماد چیزی باشند که تجربه اصلی را معنی دار کنند.
3- نوار پیشرفت ایجاد کنید.
پیشرفت را سریعاً نشان دهید، حتی اگر اندک باشد. وقتی کاربران قبلاً مقداری تلاش برای دستیابی به هدف کرده اند علاقه بیشتری برای پیمودن مسیر نشان می دهند.
4- فراموش نکنید که تاییدات اجتماعی را نشان دهید.
انسانها طبیعتاً موجودات اجتماعی هستند. ما به افراد اطرافمان برای اطلاع دادن و تایید عملکرمان احتیاج داریم. مکانیک اجتماعی امکان ایجاد بازخورد در محیط های مجازی را فراهم می کند.
5- به کاربران خود امکان انتخاب بدهید.
وقتی به کاربران خود این امکان را می دهید تا انتخاب کنند ، همزمان معنی ایجاد می کنید. در صورت وجود تشویق به انتخاب مسیر شخصی برای رسیدن به هدف رضایت بخش افراد احساس مسئولیت پذیری و توانمند سازی می کنند.
6- سینک آشپزخانه اضافه نکنید.
بازی پردازی به معنی اضافه کردن تعداد زیادی مکانیک بازی نیست. بلکه در مورد ترکیب بهترین تکنیک های طراحی بازی برای هدایت هدفمند رفتار است.
7- بین چالش و موفقیت توازن فراهم کنید.
اهداف دست نیافتنی باعث سلب مسئولیت میشوند. ایجاد چالش های بی شمار و دشوار بی معنی است. برای تعیین اینکه کدام نقاط عطف برای پاداش دادن مناسب است به داده های رفتاری کاربران جامعه تان تکیه کنید.
8- امتیاز اضافه نکنید و دور شوید
برنامه های وفاداری برای تعیین امتیاز بسیار معروف هستند به اینکه به هر عملکردی می دهند ولی سایر عوامل موثر بر رفتار را نادیده می گیرند . اکنون شواهد محکم نشان می دهد که مردم به دنبال ایجاد فرصت برای کسب موقعیت، یادگیری و تسلط بر چیزهای جدید، و معاشرت با جوامع افراد همفکر هستند همانطور که به دنبال منافع اقتصادی از طریق پاداش هستند.
9- معیارهای موفقیت ایجاد کنید
هدف از گیمیفیشن افزایش مقدار زمانی که کاربران در وب سایت شما می گذرانند نیست. بلکه در مورد هدایت رفتارهای کلیدی است که از اهداف تجارت شما پشتیبانی می کنند. با شناسایی رفتارهایی که کاربران در حال انجام آن هستند شروع کنید. بعد ، رفتارهایی که می خواهید کم و بیش تشویق کنید را شناسایی کنید. اکنون ، این رفتارها را به یک هدف کلی تجاری وصل کنید و تعیین کنید که منابع خود را کجا متمرکز کنید.
10- تصور نکنید بازی پردازی یک گلوله نقره ای است
اگر محصول شما بد است و مشتری از شما متنفر است بازی پردازی نمی تواند این موارد را اصلاح کند. توجه کنید که کاربران شما احمق نیستند و آنها یک برنامه بی معنی پر از نشان و علامت و امتیاز را تشخیص می دهند. بر اینکه چرا مشتریان با برند شما درگیر می شوند تمرکز کنید و از تکنیک های طراحی بازی به عنوان یک اهرم برای تقویت و عمق بخشیدن به تعاملات استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید